Vânzarea autovehiculului fără transcrierea pe noul proprietar este periculoasă pentru siguranţa traficului. Cumpărătorii care nu figurează în actele maşinii nu plătesc impozite, RCA, ITP sau amenzi.
Noua taxă impusă la înmatricularea maşinii, numită acum timbrul de mediu, continuă să producă efecte, unele dintre ele de rău augur pentru participanţii la trafic. Tot mai mulţi proprietari de maşini vechi decid să-şi vândă autoturismele fără transcrierea acestora pe noul proprietar pentru a evita astfel plata timbrului de mediu.
„Unii dintre ei, mai curajoşi, îşi vor «vinde maşina» fără transcrierea acesteia pe noul proprietar pentru a evita astfel plata timbrului de mediu. Acest fenomen este unul periculos pentru siguranţa traficului, deoarece se vor înmulţi accidentele cu maşini fără RCA şi/sau ITP, cumpărătorii care nu figurează şi în actele maşinii fiind, de obicei, mai neglijenţi când vine vorba de plata diferitelor obligaţii (impozit, RCA, ITP, amenzi)“, a declarat, într-un comunicat, Mihai Cune, Business Manager al Autovit.ro.
Potrivit acestuia, scăderea pe segmentul non-Euro - Euro 2 se explică prin faptul că „maşinile înmatriculate în România pur şi simplu nu se mai tranzacţionează“. „S-au tranzacţionat cât de multe posibil în ianuarie - martie, până la introducerea noului sistem de taxare, apoi proprietarii fie au rămas cu ele, fie au ales să le caseze prin Programul «Rabla». Totuşi, numărul de maşini casate prin Programul «Rabla» este destul de mic în comparaţie cu numărul de maşini de peste 14 ani vechime existente în parcul auto naţional. Scăderea de pe segmentul Euro 3 şi Euro 4, cele mai tranzacţionate maşini second-hand, este un efect important al timbrului de mediu, care a determinat proprietarii să renunţe momentan la vânzarea maşinii şi la ideea de a-şi cumpăra altă maşină“, a mai spus Cune, precizând că „anul a început în forţă deo