Piaţa de media şi divertisment din România va creşte în fiecare din următorii cinci ani în medie cu 7,7% (rata medie anuală de creştere), aceasta urmând a fi a treia cea mai mare rată de creştere din Europa Centrală şi de Est după Turcia (11,4%) şi Rusia (10,1%), potrivit celei de-a 14-a ediţii a raportului PwC Entertainment and Media Outlook.
România va lăsa astfel în urmă pieţe precum Ungaria, Cehia şi Polonia care vor reuşi să avanseze cu rate cuprinse între 3 şi 5,5%. Cu toate acestea, România va rămâne cea mai mică piaţă de media şi divertisment din regiune ca volum. Ca valoare, piaţa de profil a fost de 2,4 mld. dolari anul trecut şi este aşteptată să avanseze până la 3,53 mld. dolari în 2017.
„România rămâne una dintre pieţele de media şi divertisment cele mai dinamice din regiune. Cu toate acestea, cea mai mare parte a creşterii va veni din segmentul accesului la internet, în vreme ce veniturile din publicitate şi cheltuielile consumatorilor pentru produsele media vor creşte într-un ritm mult mai încet. în acelaşi timp, anumite segmente de piaţă, aşa cum sunt vânzările de muzică, de ziare şi reviste şi publicitatea şi licenţele radio vor scădea până în 2017. Acest lucru este similar cu tendinţele globale în care cheltuielile pentru produsele digitale vor creşte mult mai rapid decât cele pentru produsele media tradiţionale”, a declarat Florin Deaconescu, Partener, Servicii de Audit, responsabil pentru sectorul de telecom, media şi divertisment, PwC România.
Deşi cheltuielile pentru produsele media tradiţionale vor rămâne partea cea mai consistentă a pieţei în următorii cinci ani, creşterea va veni din segmentul produselor media digitale, potrivit raportului PwC.
La nivel mondial, China, Brazilia, India, Rusia, Orientul Mijlociu şi Africa de Nord, Mexic, Indonezia şi Argentina vor fi ţările care vor înregistra cea mai mare creştere