Pentru istoria automobilului, ziua de 22 iulie este nu numai o aniversare, dar reprezinta si un moment pitoresc, daca privim spre trecut: in aceasta zi a anului 1894 a avut loc in Franta cea dintai cursa automobilistica, organizata de ziarul Le Petit Journal.
S-au prezentat la raliu 67 vehicule, dintre care 39 echipate cu motoare cu ardere interna, iar 28 automobile propulsate prin motoare cu aburi. Au fost admise sa participe 28 masini. Nu stim cate erau propulate cu aburi si cate cu banzina, desi amanuntul ar fi cat se poate de interesant, sub aspectul rezultatelor finale.
Raliul s-a desfasurat pe distanta de 122 km Paris-Rouen, la destinatie ajungand cu bine un numar de 17 masini, din cele 28 pornite la start, arata Infoniac.
Castigatorul cursei a fost marchizul Jules-Albert de Dion, care a parcurs distanta cu o viteza medie de 22 km pe ora, cu vehiculul sau actionat prin forta aburului.
Acest din urma detaliu era sa provoace descalificarea participantului, intrucat el avea la bord un fochist, cu rolul de a alimenta focarul cu carbune si a supraveghea intreaga instalatie.
Regulamentul raliului insa nu prevedea existeta a doi oameni la bord. Ca urmare, raliul s-a incheiat intr-o situatie confuza: castigatorul a fost recunoascut si aclamat, dar rezultatul a ramas neomologat de comisie.
Totusi, marchizul al carui nume complet era Jules Felix Philippe Albert de Dion de Wandonne, a ramas in memorie ca fiind castigatorul primului raliu auto din lume, iar masina propulsata cu forta aburului a depasit ca viteza toate celelalte participante, inclusiv cele cu ardere interna.
Castigand raliul, marchizul era convins ca a demonstrat superioritatea motorului cu aburi si lipsa de perspectiva a celui alimentat cu benzina.
La acea data, principalii critici ai motorului cu ardere interna