Românii preferă parfumurile în materie de cosmetice, pe locurile doi şi trei aflându-se produsele de machiaj şi cele de îngrijire a pielii. Sursa: Foto: Shutterstock
Cetăţenii altor ţări europene au însă cu totul alte preferinţe.
De exemplu, în Cehia, pe primul loc în top se află produsele de îngrijire a pielii şi cele de îngrijire a corpului, în timp ce în Rusia mai degrabă produsele de machiaj, potrivit statisticilor interne ale producătorului de cosmetice Avon.
"Preferinţele diferă şi în funcţie de tradiţia ţării respective şi de apartenenţa culturală. Cu toate astea, se pot observa comportamente destul de atipice. De exemplu, în timp ce în Asia sunt preferate produsele de albire a feţei, în Kazahstan, unde populaţia are de asemenea trăsături asiatice, sunt căutate mai degrabă produse colorate datorită apropierii ţării de continentul european", a spus Hristo Manov, general manager Central Europe în cadrul Avon.
În ceea ce priveşte suma alocată anual pentru cosmetice, de către o persoană, aceasta diferă mult de la o ţară la alta.
De exemplu, în timp ce un slovac cheltuieşte anual circa 200 – 300 de euro, un român cumpără de numai 41-42 de euro produse cosmetice.
"Este o corelaţie strânsă între puterea economică a unei ţări şi cheltuieli. Cele mai dezvoltate pieţe din lume pentru Avon sunt Statlee Unite ale Americii, Marea Britanie, Brazilia, Finlanda, Polonia, Cehia, Slovacia" a mai spus managerul Avon.
Cu toate acestea, România este a doua mare piaţă de desfacere din zonă. Nivelul redus al câştigurilor, dar şi comportamentul de consum al cetăţenilor, situează însă ţara noastră pe unul din ultimele locuri în clasamentul sumelor cheltuite pentru cosmetice.
Potrivit lui Manov, România este însă o piaţă în continuă creştere. Acesta a mai spus că oamenii au devenit mult mai se