Gmail a introdus o nouă interfaţă către toţi utilizatorii acum câteva zile, organizând căsuţa de mail în mai multe dosare, în funcţie de originea mail-ului. Pe cât de productivă este această funcţie, pe atât de avantajoasă poate fi pentru Google, care a început să livreze mesaje publicitare sub forma unor mail-uri.
Categoriile Gmail sunt standard şi se numesc Primary (căsuţa de mail cu cele mai importante mesaje), Social (toate alertele de pe reţelele sociale), Promotions (reclame şi alte mesaje de acest tip) şi Updates (newslettere). Utilizatorii au observat însă că de când s-a modificat interfaţa au început să primească mesaje promoţionale, marcate prin "Ad" (Reclamă).
Aceste reclame apar în tab-ul Promotions şi vin pe lângă clasicele reclame din Gmail pe partea din dreapta şi în partea superioară. Utilizatorii pot trimite reclamele mai departe prietenilor sau pot da click pe site-ul prezentat. Dacă aleg să apese butonul "Dismiss" nu vor mai primii promoţii de la acea firmă.
Dacă bifăm "Dismiss", la fel ca la Facebook, suntem întrebaţi de domeniile care ne interesează, pentru a ne fi livrate reclame mai relevante.
Google a declarat pentru cnet.com că "E un nou tip de reclamă pe care poţi să o dai mai departe unui prieten, să o salvezi în Inbox sau să nu o mai vezi niciodată".
Cum pot utilizatorii să se ferească de astfel de reclame? Pot să dezactiveze tab-ul de Promoţii sau să revină la vechea interfaţă. Avantajul unor astfel de reclame este faptul că nu încurcă Inbox-ul, fiind amplasate automat în dosarul unde se găsesc astfel de mesaje.
Nu toţi utilizatorii vor primi reclame automat, opţiunea urmând a fi introdusă pe parcurs, fiind în faza Beta acum. Nu există informaţii momentan dacă aceste reclame vin automat sau se bazează pe preferinţele noastre, pe activitatea noastră din contul Google sau pe cuvintele cheie scrise