Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a scos la licitaţie construcţia tronsonului de autostradă Sebeş-Turda, cu o lungime de 70 de kilometri şi un cost estimat la aproape 2,5 miliarde de lei (554 milioane de euro).
Şoseaua, care va face legătura între Coridorul IV paneuropean, aflat în prezent în construcţie, şi Autostrada Transilvania, a cărei construcţie este în prezent incertă, este prima autostradă finanţată din bani europeni ce a fost scoasă la licitaţie în ultimul an, în contextul în care fondurile de la Bruxelles au fost blocate.
Autostrada Sebeş-Turda, care iniţial trebuia să fie construită sub formă de drum expres, va fi finanţată în proporţie de 85% din fonduri europene, iar restul vor fi bani de la bugetul de stat.
„O autostradă între Sebeş-Turda nu este momentan justificată din perspectiva traficului. O soluţie mai simplă şi mai ieftină ar fi fost un drum rapid, prin care traficul să fie scos din localităţi prin centuri“, spune Alexandru Dobre, preşedinte de onoare al Asociaţiei Române a Antreprenorilor de Construcţii (ARACO).
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 23.07.2013
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a scos la licitaţie construcţia tronsonului de autostradă Sebeş-Turda, cu o lungime de 70 de kilometri şi un cost estimat la aproape 2,5 miliarde de lei (554 milioane de euro).
Şoseaua, care va face legătura între Coridorul IV paneuropean, aflat în prezent în construcţie, şi Autostrada Transilvania, a cărei construcţie este în prezent incertă, este prima autostradă finanţată din bani europeni ce a fost scoasă la licitaţie în ultimul an, în contextul în care fondurile de la Bruxelles au fost blocate.
Autostrada Sebeş-Turda, care iniţial trebuia să fie construită sub formă de drum expr