Şeful statului spune că cel care a câştigat privatizarea caută cu disperare bani la bănci. Sursa: ADMINISTRAŢIA PREZIDENŢIALĂ
Premierul Victor Ponta trebuie să rămână ministru interimar al Transporturilor 45 de zile, timp în care să gestioneze şi semnarea contractului de privatizare a companiei CFR Marfă.
Aceasta este „soluţia corectă” văzută de preşedintele Traian Băsescu, care a anunţat ieri că nu va semna deocamdată numirea liberalului Ovidiu Silaghi la minister, pentru că acesta riscă să devină un ţap ispăşitor în cazul „unui eşec de tip Oltchim”. Vă prezentăm cele mai importante declaraţii făcute de şeful statului:
● Ceea ce vă voi spune despre lipsa mea de încredere într-o astfel de numire le+am spus şi lui Victor Ponta şi Crin Antonescu, încercând să găsim o altă nominalizare.
● Principalul motiv invocat în discuţii a fost legat de istoricul prezenţei dlui Silaghi în primul guvern Ponta, care nu s-a remarcat prin nimic, a părut a fi aşa, un fel de apă sfinţită. Ponta să-şi asume privatizarea CFR Marfă
● E neoportună desemnarea unui ministru care nu a fost implicat în niciun fel în procesul de privatizare a CFR Marfă.
● Singura soluţie corectă e ca mi nistrul interimar (Ponta - n.r.), care cunoaşte, şi public a apreciat procesul de privatizare, să rămână în funcţie măcar până la semnarea contractului de privatizare.
● Nu spun că premierul trebuie să semneze contractul, dar nu aş vrea să-l aud peste câteva luni, să spună „a fost Silaghi, nu eu”.
● Îngrijorarea mea cu privire la CFR Marfă mai vine dintr-o anumită direcţie. Ştiu că cel care a câştigat (Gruia Stoica - n.r.) caută, cu oarecare disperare, bani la bănci, pentru a plăti valoarea la care s-a negociat privatizarea.
● Dacă împrumută bani ca să poată plăti compania şi nu îi găseşte, de unde o să ia bani să investească în modernizarea companiei?
● Cheia rămâ