Anual, zeci de ieșeni intră în fiibrilație după ce li se prelungesc automat abonamentele de telefonie mobilă. Operatorul te anunţă că mai ai un an de contract, după ce îţi expirase abonamentul. Îţi stă inima în loc, dar adresaţi-vă urgent Protecţiei Consumatorului pentru a reclama abuzul. Invocarea prelungirii tacite este un abuz al tuturor furnizorilor de servicii mobile.
Rezilierea contractelor cu operatorii de telefonie pare a fi o adevărată aventură care solicită, de multe ori, mult timp şi nervi consumaţi inutil. Autorităţile susţin însă că există căi extrem de simple, care însă nu sunt cunoscute.
Rezilierea presupune despăgubiri
Contractele de telefonie pot fi denunţate în orice moment, dar în unele situaţii trebuie plătite despăgubiri operatorului economic. „Contează condiţiile încheierii contractului. Dacă respectivul client a beneficiat şi de o ofertă promoţională la cumpărarea unui telefon, atunci există clauze contractuale care prevăd despăgubiri”, explică Marian Grigoraş, directorul Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC). Ca practică, operatorii solicită plata contravalorii abonamentului până la expirarea lui.
Situaţia este similară şi în cazul portării numărului într-o altă reţea, când operatorul poate solicita recuperarea diferenţei de preţ de la telefoanele oferite promoţional. „În acest caz, al portării, contractul cu primul operator se reziliază. Trebuie să se ţină seama de faptul că nu se poate face portarea dacă există datorii”, spune Grigoraş. În momentul în care clientul anunţă furnizorul că doreşte încetarea relaţiei contractuale, acesta din urmă oferă deseori un contract mai avantajos ca preţ sau conţinut (număr de minute incluse sau trafic de date).
Companiile de telefonie te forţează să-ţi notezi pe frunte data expirării contractului sau să-ţi pui în casă un ceas imens cu