Membrii asociaţiei au decis începerea demersurilor în vederea recunoaşterii statutului de ONG de utilitate publică a BRAT.
Decizia a fost luată că urmare a dezvoltării continue a asociaţiei din ultimii ani, a rolului esenţial pe care aceasta îl are în cadrul industriei de media şi publicitate. Efortul depus în standardizarea modului de evaluare a produselor media şi crearea de instrumente profesioniste pentru evaluarea performanţelor produselor media şi tranzacţionarea spaţiului publicitar a contribuit la creşterea gradului de profesionalizare şi transparenţă a industiei de media şi publicitate, atât în sprijinul mediului privat, cât şi al domeniului public.
Rezultatele oferite de asociaţie sunt indispensabile companiilor implicate în tranzacţionarea spaţiului publicitar: editori de presă scrisă sau online, agenţii de publicitate, companii ce achiziţionează spaţiu publicitar. În acelaşi timp, aceste informaţii sunt utile instituţiilor de învăţământ şi cercetare, instituţiilor guvernamentale, precum şi opiniei publice, în general, în vederea evaluării corecte a produselor media şi studierea comportamentului de consum media, în special pentru cel de presă scrisă sau online.
BRAT a început demersurile în vederea obţinerii statutului de ONG de utilitate publică prin întocmirea şi depunerea documentaţiei necesare. În luna mai a anului curent, BRAT a obţinut confirmarea Secretariatului General al Guvernului că documentaţia depusă corespunde criteriilor legale şi că aceasta a fost trimisă spre aprobare Ministerului Culturii, sub jurisdicţia căruia intră activitatea asociaţiei.
BRAT, asociaţie nonprofit care reuneşte peste 200 de membri reprezentativi ai industriei de media şi publicitate, îndeplineşte toate criteriile prevăzute de lege pentru obţinerea statutul de ONG de utilitate publică din partea autorităţilor române. Recunoaşterea acestui statut