Intrarea în insolvenţă a oraşului ar putea cauza pierderi de sute de milioane de dolari în Europa
Falimentul Detroit, cândva capitala mondială a automobilelor şi una dintre metropolele cele mai prospere din lume, ar putea cauza pierderi de sute de milioane de dolari pentru băncile europene, aflate deja într-o situaţie dificilă după cinci ani de criză.
Astfel, băncile din Europa se confruntă în continuare cu urmările deciziilor greşite luate în perioada imediat anterioară crizei financiare mondiale, potrivit unei analize Wall Street Journal (WSJ).
Joi s-a produs ceea ce toată lumea considera de multă vreme inevitabil, solicitarea de plasare a Detroit sub protecţia Legii falimentului pentru o datorie de 18,5 miliarde de dolari. În cazul în care falimentul va fi autorizat de Justiţie, se va produce cea mai mare suspendare de plăţi din istoria americană.
Autorităţile oraşului speră că declararea falimentului va deschide calea către recuperarea oraşului. Falimentul ar putea fi ocazia de a pune capăt la 60 de ani de decadenţă, a declarat vineri guvernatorul statului Michigan, Rick Snyder, care a avertizat totuşi că este posibil să nu-şi recupereze niciodată banii creditorii. "Din 2000, oraşul a pierdut 28% din populaţie şi cheltuim 38% din buget pentru a plăti obligaţii din trecut, cum ar fi pensiile", a declarat la rândul său managerul pentru situaţii de urgenţă al oraşului, Kevyn Orr.
Cum a intrat Detroit în faliment?
Problemele datează din anul 2005, când Detroit căuta surse de finanţare pentru fondurile de pensii ale angajaţilor municipalităţii, ale poliţiştilor şi pompierilor. Primăria a apelat la UBS, cel mai mare grup financiar elveţian, care s-a folosit de influenţa în rândul băncilor europene pentru a promova o emisiune de obligaţiuni de 1,4 miliarde de dolari efectuată de Detroit. Diverse bănci europene au pr