Companiile feroviare de stat sunt cu un picior în groapă, în vreme ce operatorii privaţi reuşesc să fie eficienţi. Aşa se face că societăţile private ocupă primele locuri în topul celor mai productive companii feroviare din România, în funcţie de rezultatele obţinute în 2012, realizat de Club Feroviar. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Pe primul loc se clasează Rail Force SRL, urmată de Unicom Tranzit, Cargo Trans Vagon SA, Grup Transport Feroviar SA şi Softrans SRL. Grup Feroviar Român, desemnată de Ministerul Transporturilor câştigător al licitaţiei pentru preluarea CFR Marfă, se clasează pe locul al şaselea, în vreme ce un alt fost pretendent înscris în cursa pentru privatizarea operatorului de stat, Transferoviar Grup, ocupă de abia locul nouă.
Cea mai bine clasată companie de stat este CFR Călători, pe poziţia a şaisprezecea. CFR Marfă e pe locul al optsprezecelea, în vreme ce CFR SA ocupă locul 24, dintr-un top care include 27 de jucători din sectorul feroviar românesc.
Rezultatele proaste ale companiilor feroviare, în special, şi ale societăţilor aflate în patrimoniul statului, în general, au atras atenţia FMI. Fondul a subliniat că statul trebuie să restructureze sau să privatizeze aceste companii, dacă doreşte încheierea unui nou acord.