Românii vor mai avea de aşteptat mult timp până când vor ajunge pe autostradă la graniţa cu Ungaria, dat fiind avansul extrem de mic al acestor proiecte, licitaţiile contestate de constructori, dar şi rezilierea unor contracte aferente de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
După ce în toamna anului trecut a rupt contractul cu firmele Romstrade şi Monteadriano pentru construirea primilor 22 de kilometri de autostradă, recent CNADNR a rupt şi contractul de construire a următorilor 16 kilometri care fac legătura cu municipiul Arad. Proiectul este cofinanţat de Uniunea Europeană prin Fondul de coeziune şi are o valoare de 411,48 lei, fără TVA, din care 85% reprezinta contribuţia nerambursabilă a Uniunii Europene, restul venind de la bugetul de stat.
În acest timp Ungaria s-a apropiat cu autostrada ce urma să facă jonţiunea cu Nădlac-Arad la aproximativ 10 kilometri de graniţa noastră, în zona localităţii Mako.
Oficiali din cadrul proiectului afirmă că rezilierea a avut loc în urmă cu două săptămâni. Compania a trimis o informare către cei implicaţi în proiect în care preciza că Alpine Bau a intrat în faliment şi care urmare a fost reziliat contractul”, ne-a explicat un astfel de oficial.
Foarte activ când vine vorba de a informa presa asupra celor mai neimportante întâlniri de lucru ale ministrului Dan Şova, Departamentul pentru Proiecte în Infrastructură şi Investiţii Străine (DPIIS) ce are în subordine CNADNR, nu a suflat o vorbă despre anularea acestui contract important cu o valoare de 124 milioane de euro.
Potrivit contractului CNADNR-Alpine Bau, compania de stat ”este îndreptăţită” să rezilieze contractul în unele situaţii, printre care şi falimentul constructorului. Totuşi, spun oficialii din cadrul proiectului, dacă CNADNR dorea cu adevărat să termine au