Fără un ministru „plin“ şi fără o dată clară pentru instalarea lui, la Ministerul Transporturilor domneşte incertitudinea.
Guvernul întârzie adoptarea unei hotărâri de privatizare a operatorului de stat CFR Marfă şi nu explică de ce este tergiversat acest proces prezentat, cu câteva săptămâni în urmă, drept un succes major al mandatului fostului ministru al transporturilor Relu Fenechiu.
Situaţia companiei CFR Marfă rămâne astfel incertă, în vreme ce niciun oficial guvernamental nu explică public ce se întâmplă cu privatizarea. Practic, după desemnarea câştigătorului licitaţiei, nici oficialii Transporturilor, nici cei din preajma primului ministru Victor Ponta nu au spus nimic referitor la avansul procesului de privatizare. „Este nevoie de avize de la câteva ministere şi Consiliul Concurenţei, pentru adoptarea hotărârii de Guvern, după care se va semna contractul de privatizare“. Acestea au fost ultimele informaţii oficiale în legătură cu privatizarea, transmise de fostul ministru Relu Fenechiu. De ce întârzie atât de mult luarea unor avize sau dacă acestea au fost deja luate, de ce întârzie adoptarea acestei hotărâri şi semnarea contractului - acestea sunt întrebări la care Transporturile nu răspund.
Dacă este o problemă, unde estea ea?
Între timp, s-a schimbat ministrul transporturilor Relu Fenechiu care anunţa pe 20 iunie că a „ieşit fumul alb“, adică a desemnat câştigătorul. El a fost revocat din funcţie după ce a primit cinci ani de închisoare în dosarul „Transformatorul“, în locul lui fiind numit Ovidiu Silaghi, un fost ministru al transporturilor.
Transporturile şi reprezentanţii de la biroul de presă al Guvernului nu au răspuns solicitării ZF cu privire la contractul de privatizare al CFR Marfă. Gruia Stoica, proprietarul GFR, nu a putut fi contactat până la închiderea ediţiei.
Contractul va fi semnat d