Alpine a construit impozantul sediu Petrom City din Bucureşti care a costat 130 milioane de euro. Foto Silviu Matei 16 kilometri de autostradă, 50 de kilometri de căi ferate şi o clădire de birouri nu vor mai fi construite de firma austriacă.
Compania de drumuri a reziliat două contracte de aproape 130 mil. euro cu firma austriacă Alpine, intrată în faliment. Grupul belgian Atenor a întrerupt la rândul său un contract de 15 mil. euro pentru construcţia unui proiect de birouri de către Alpine. Compania Alpine, la care acţionar majoritar este grupul spaniol FCC, are afaceri de 3,6 mld. euro la nivel internaţional şi a cerut falimentul la sfârşitul lunii iunie în Austria, pentru că nu mai făcea faţă datoriilor.
„Falimentul Alpine reprezintă un mare şoc pentru industria austriacă a construcţiilor, iar impactul general pe care îl va avea, în special asupra furnizorilor şi subcontractorilor săi, rămâne de văzut. Pentru multe din proiectele Alpine există o şansă destul de mare ca acestea să fie asumate şi continuate de alte companii de construcţii“, a spus ieri Arnulf Gressel, consilierul comercial al Ambasadei Austriei, pentru ZF.
Contractul pentru construcţia celui de-al doilea lot al autostrăzii Nădlac-Arad, încheiat de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) cu firma austriacă Alpine Bau, a fost primul reziliat, în urmă cu două săptămâni.
„Din cauza intrării în faliment a firmei Alpine Bau GmbH, contractul de proiectare şi execuţie a autostrăzii Nădlac-Arad lot 2, încheiat între CNADNR şi antreprenorul Alpine, a fost reziliat în data de 09.07.2013, în conformitate cu prevederile din condiţiile contractuale. În perioada imediat următoare, CNADNR va întreprinde măsurile necesare în vederea demarării procedurii de achiziţie a lucrărilor rămase de executat, astfel încât să nu fie periclita