Într-o conferinţă de presă, vicepreşedintele CJ Alba, Florin Roman, a oferit noi detalii privind organizarea licitaţiilor pentru cele 4 tronsoane ale autostrăzii Sebeş-Turda: „Pentru a evita situaţiile neplăcute din anii anterior, execuţia autostrăzii Sebeş-Turda a fost împărţită în 4 tronsoane, pentru fiecare în parte urmând să se facă licitaţie separată cu condiţii serioase. Firmele care vor dori să participe la construcţia a două tronsoane vor trebui să îndeplinească nişte condiţii importante, vor trebui să demonstreze capacitatea de a realiza două tronsoane în acelaşi timp. Astfel vor fi eliminate firmele mici care au împiedicat în anii trecuţi părocesul licitaţiilor”.
Lotul 1: 15 km (Sebeş-Alba Iulia, Pârâul Iovului)
Lotul 2: 20 km (Alba Iulia, Pârâul Iovului-Aiud, la intrarea în oraş)
Lotul 3: 10 km (Aiud-inelul de la Decea inclusiv)
Lotul 4: 15 km (Decea-Turda)
Roman a precizat: „Ofertantul trebuie să demonstreze că în ultimii 5 ani a executat cel mult 3 contracte de construcţie nouă/ modernizare/ reabilitare/ lărgire drumnaţional/ autostrăzi în care participarea ofertantului la aceste contracte să fie de minim:
Pentru lotul 1: 565.000.000 lei fără TVA
Pentru lotul 2: 660.000.000 lei fără TVA
Pentru lotul 3: 480.000.000 lei fără TVA
Pentru lotul 4: 525.000.000 lei fără TVA
În total ar fi vorba de circa 2,4 miliarde lei, o sumă mai mică decât se prevăzuse iniţial. Banii rămaşi (n.a. – de la un miliard euro) vor fi folosiţi pentru o altă autostradă într-un judeţ învecinat cu Alba, o autostradă care va fi şi în folosul nostru, facilitându-ne legăturile rutiere cu ţara.
Durata de 70 de luni de la momentul atribuirii este de 70 de luni: 4 luni pentru proiectare, 22 de luni pentru execuţie, 44 luni garanţie”.
Ofertatntul trebuie să demonstreze că va avea acces la resurse reale, negrevate de da