Un clip făcut de o firmă românească de ciocolată a devenit viral pe internet. Compania a decis că este timpul ca străinii care vin în România să cunoască diferenţa dintre capitala României, Bucureşti, şi capitala Ungariei, Budapesta. Clipul a fost postat pe Youtube, pe 22 iulie.
Videoclipul postat pleacă de la premiza unui fapt real: străinii care vizitează Bucureştiul nu cunosc diferenţa între cele două capitale şi fac mereu confuzia între ele.
Pentru a întrerupe acest lung şir de greşeli elementare pe care artişti de muzică internaţională le-au făcut şi care a început, potrivit campaniei, încă de la primul concert al lui Michael Jackson în România în anii 1990, compania încearcă să informeze despre diferenţele dintre cele două capitale europene.
Pe site-ul campaniei publicitare există deja o ”colecţie de confuzii”, dar şi o ”trusă de susţinător”.
Cum era de aşteptat, la scurt timp după postarea clipului, comentariile nu au încetat să apară.
Cu toate că unii dintre utilizatorii care şi-au spus părearea au sugerat chiar ca această campanie să se extindă şi în Budapesta pentru ca lanţul de confuzii să se termine, nu au lipsit nici comentariile rasiste.
Clipul face parte dintr-o campanie de publicitate făcută de firma de McCann Erickson pentru marca de ciocolată Rom.
Pe aceeaşi temă:
VIDEO O campanie civică de luat drept exemplu. Metoda prin care ruşii şi-au convins conducătorii să-i scape de gropi: graffiti cu feţele lor pe asfalt