Locul cunoscut de majoritatea şoferilor care tranzitează Defileul Jiului ca fiind „Cârligul Întors” îşi va schimba înfăţişarea. În acel loc şoseaua se întoarce şi face un unghi de aproape 300 de grade, şoferii fiind nevoiţi să circule cu viteză extrem de redusă pentru a nu pica în prăpastia ce duce în Jiu.
Acum lucrările de modernizare presupun detonarea unei părţi din versant, evitându-se astfel pe viitor inclusiv căderi de pietre, căderi care pot genera şi chiar au generat evenimente rutiere de-a lungul anilor.
Proiectul de modernizare a şoselei nu presupune deocamdată realizarea vreunui tunel, unii şoferi crezând că o astfel de lucrare ar fi putut străbate locul denumit „Cârligul Întors”. Şeful Drumurilor Naţionale din Gorj, Ion Tudor, a fost ieri în vizită pe şantierul respectiv, însoţindu-l pe directorul de la Craiova al Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi, Adrian Lumezeanu, cel care are în subordine toate drumurile naţionale din Oltenia. Tudor spune că ritmul lucrărilor pe Defileul Jiului este unul bun, spre deosebire de cel de pe tronsonul Bumbeşti Jiu – Târgu Jiu – Rovinari, unde drumarii încă nu lucrează la ritmul aşteptat nu doar de şoferi, ci şi de autorităţi.
În schimb, prin Defileul Jiului ritmul lucrărilor este vizibil de la o zi la alta, şoferii aflaţi în trafic fiind nevoiţi să aştepte la o mulţime de semafoare. Aşa se face că un drum de câteva zeci de minute durează acum şi o oră şi jumătate. În zonă rămân valabile restricţiile totale de circulaţie din zilele de marţi, miercuri şi joi, dintre orele 9.00 şi 18.00. În celelalte zile lucrătoare şoferii au parte de statul la semafoare, circulându-se pe un singur sens alternativ, muncitorii începându-şi treaba cu modernizarea podeţelor care preiau apele de pe versanţi.
Locul cunoscut de majoritatea şoferilor care tranzitează Defileul Jiului ca fiind „Cârligul Întors” î