CAMPANIE. Batonul de ciocolată Rom se promovează printr-o nouă campanie inedită, realizată de McCann Erickson. “Bucharest, not Budapest” este numele și totodată mesajul campaniei prin care ciocolata își propune să pună capăt uneia dintre cele mai mari confuzii geografice, cea legată de numele celor doua capitale.
Un film postat pe youtube promovează un site dedicat acestei campanii: Bucharestnotbudapest.com.
Filmul trece în revistă confuziile generate de asemănarea de nume dintre cele două Capitale, cu exemple concrete. De la celebrul “Hello, Budapest!”, salut aruncat românilor de mai multe vedete care au concertat la București (Michael Jackson, Iron Maiden, Lenny Kravitz, Morcheeba, Ozzy Osborne), până la disperarea a 400 de fani ai echipei Athletic Bilbao, care au ratat finala Europa League de la Bucureşti, pentru că au luat o cursă spre Budapesta.
În seara aceleiaşi finale, crainicul englez de pe Naţional Arena a fost întâmpinat cu huiduieli după ce a salutat la fel de derutat: “Bună seara, Budapesta… Bine v-am găsit la finala Europa League”.
Soluția ROM ?
Pentru ca această confuzie să ia sfârşit, utilizatorii de internet trebuie să intre pe site-ul campaniei Bucharest, not Budapest, să descarce opţiunea add-on în browser și să urmărească tutorialele. Aplicația add-on adaugă la cuvintele “București” sau “Bucharest” sintagmele “nu Budapesta” sau Bucharest, not Budapest”.
“Dragi râmani, pentru că pe batonul ROM scrie București, nu Budapesta, noi credem că e de datoria noastra să încercăm să punem capaăt confuziei. ROM prezintă campania <
În 2011, cu două săptămâni înainte de ziua României, ciocolata ROM a lansat campania Românii sunt deștepți. Ideea a