Shane Dowling, directorul general al ALD Automotive, a doua companie de leasing operaţional de pe piaţa locală după cifra de afaceri, care administra la începutul anului o flotă de 7.100 de maşini, estimează că piaţa va creşte cu 10% în acest an la 45.000 de maşini, susţinută în principal de companiile multinaţionale care apelează la serviciile de închiriere de maşini.
„În Europa de Est şi în România există o mentalitate „estică“ deoarece oamenii de aici doresc să fie proprietari pe bunul sau casa respectivă, dar multinaţionalele care s-au extins aici apelează la noile metode de a închiria maşini“, explică Shane Dowling avansul de numai 4,7% al vânzărilor ALD Automotive din primul trimestru al acestui an.
Afirmaţiile lui Dowling sunt susţinute de avansul înregistrat de înmatriculările de maşini second-hand aduse din Germania sau din Europa de Vest, care au avansat cu 40% în primele şase luni (la 100.000 de unităţi), un segment care sufocă în primul rând piaţa autoturismelor noi, care a scăzut cu 26% în aceeaşi perioadă. Astfel, pe una dintre cele mai afectate pieţe, care arată scăderea puterii de cumpărare a românilor în perioada 2008-2012, companiile de leasing operaţional se numără deocamdată printre câştigători pentru că îşi bazează businessul pe contracte cu persoane juridice şi nu depind de veniturile în scădere ale românilor.
Buget pentru 8.000 de maşini
ALD Automotive, companie deţinută în proporţie de 80% de ALD International şi 20% de BRD Groupe Société Générale, a avut anul trecut o cifră de afaceri de aproape 30 de milioane de euro, potrivit oficialilor companiei, în uşoară creştere faţă de anul precedent. „Pentru piaţa locală de leasing operaţional estimăm în acest an o creştere de 10% şi de 12,5% creştere pentru ALD Automotive, la 8.000 de autovehicule. Creşterea e similară cu cea din 2012 când am cre