În ianuarie, Consiliul Local adopta Hotărârea 10/2013 privind stabilirea impozitelor şi taxelor, ce prevedea, între altele, nivelul taxei pentru eliberarea avizelor de funcţionare. Neobservată atunci, taxa a ajuns să-i nemulţumească pe întreprinzători abia săptămâna trecută, când directorul economic al Primăriei anunţa controale la societăţile care n-au cerut şi, deci, nici n-au achitat acest aviz.
Nu mărimea taxei a stârnit supărarea orădenilor, ci convingerea că Primăria, în foame de bani, a inventat un nou bir, iar pentru a-l încasa îi pune pe drumuri. BIHOREANUL a descoperit însă nu doar că taxa e impusă prin legislaţia naţională, existând în toate oraşele, ci şi că ea a fost percepută inclusiv în Oradea până acum 8 ani, pentru ca apoi să nu mai fie încasată, nimeni nu ştie de ce.
Hei-rup
Miercurea trecută, directorul economic al Primăriei, Eduard Florea, anunţa că doar 500 din cele aproximativ 9.000 de firme din Oradea au cerut eliberarea avizelor de funcţionare, motiv pentru care agenţii Poliţiei Locale vor începe să controleze societăţile comerciale pentru a le determina să intre în legalitate. Taxa pentru emiterea avizului, a explicat Florea, este de 60 lei şi se plăteşte o dată, dar anual trebuie înnoită contra sumei de 30 lei, în caz contrar firmele riscând să fie amendate.
Internetul a fost luat cu asalt de nemulţumiţi, care acuzau Primăria că inventează noi biruri, sufocând întreprinzătorii şi punându-i pe drumuri pentru a depune o cerere la care trebuie ataşate şi alte acte (certificatul de înregistrare la Registrul Comerţului, certificatul constatator pentru declararea punctului de lucru, dovada titlului asupra imobilului, dovada achitării taxei şi un dosar plic). Nu puţini au fost cei care, convinşi că taxa nu are niciun temei legal, s-au îndemnat reciproc să o conteste în justiţie.
Obligatorie
Adevărul este, însă, că