Vânzarea CFR Marfă trebuia să intre în linie dreaptă, însă apar mereu semne de întrebare.
Problema privatizării CFR Marfă a fost transferată în sfera politică, după ce preşedintele Traian Băsescu a declarat că este îngrijorat că Gruia Stoica nu are bani pentru a plăti cele 202 milioane de euro, cât a fost preţul oferit la licitaţie, darmite pentru investiţii. Replica premierului nu s-a lăsat aşteptată. Victor Ponta a dat asigurări că procesul de privatizare se derulează fără probleme.
Totodată, în presă au apărut informaţii conform cărora patronul societăţii Grup Feroviar Român (GFR), Gruia Stoica, a fost refuzat de băncile de la care a vrut să împrumute banii necesari pentru a plăti preţul de 202 milioane de euro, oferit pentru 51% din acţiunile CFR Marfă. Omul de afaceri a negat, spunând că discută cu cinci grupuri bancare de talie mondială, interesate să finanţeze achiziţia companiei române de stat.
Blocaj ministerial
În sprijinul ideii că GFR amână achiziţia CFR Marfă pentru că încă nu are suma necesară vine şi faptul că Gruia Stoica, patronul companiei feroviare, nu a cerut încă avizul final al Consiliului Concurenţei (CC), chiar dacă, legal, putea să o facă. La termen de maxim zece zile de la obţinerea acestui acord ar trebui achitate, integral , cele 202 milioane de euro pentru CFR Marfă.
„Nu s-a primit nicio cerere”, a precizat pentru EVZ Bogdan Chiriţoiu, preşedintele CC. Totuşi, GFR poate aştepta să ceară avizul CC şi după semnarea contractului. Numai că forma finală a documentului nu a fost încă stabilită de Guvern. Hotărârea de Guvern care va reglementa tranzacţia se află de două săptămâni „în curs de avizare la ministerele implicate. Nu ştim unde s-a blocat”, după cum ne-au explicat reprezentanţii Ministerului Transporturilor.
Pentru a nu fi acuzaţi că au blocat privatizarea companiei de stat, cei de la CC au transmis un pu