La 9 septembrie 2004, constructorul auto Renault lansa Logan in Europa. Cu sase ani inainte, Louis Schweitzer, pe atunci presedinte director general al fabricantului francez, evocase un model simplu, fiabil si economic pentru tarile emergente, de doua ori mai ieftin decat un Clio. Dacia Logan si derivatele lui, Sandero sau Duster, vor deveni un succes international, scrie publicatia LaTribune.fr.
„Nu va merge”, „nu va face bani niciodata”! Zarurile fusesera aruncate, pariul jucat, dar nimeni nu credea. Dar ea a rezistat si a dat nastere unei game intregi. Mai mult este cel mai bun contribuabil la profiturile Renault. Dar cine este EA? Faimoasa Dacia Logan, bineinteles, precizeaza LaTribune.fr. Anul acesta, constructorul francez si-a propus sa produca 1 milion de masini din gama low cost Entry. O reusita incontestabila care a deschis noi piete pentru Renault.
Cum a inceput totul: cu o calatorie a lui Louis Schweitzer in Rusia. Se intampla la sfarsitul anilor 1990. Tot atunci, Schweitzer nota ca piata rusa este dominata de masini ieftine, adaptate la puterea locala de cumparare. Asa a incoltit ideea de a propune un automobil modern, dar la un pret accesibil, de maxim 5.000 de euro. Un Clio costa, atunci, 10.000 de euro. Cand patronul si-a expus planul, in 1998, s-a lovit de un scepticism general. Mai ales ca nimeni nu avea habar ce platforma va fi folosita si unde ar urma sa se fabrice viitoarea masina.
Intuitia si-a spus insa cuvantul, astfel ca in 1999, Renault a preluat 51% din constructorul roman Dacia. O tranzactie de 50 de milioane de euro. Plus angajamentul de a investi peste 200 de milioane de euro prin doua cresteri de capital. O tranzactie care a insemnat pentru Renault o frumoasa revansa, dupa esecul din 1990, cand a ratata preluarea uzinelor Skoda, suflate de Volkswagen.
In 1999, la zece ani de la caderea comunismului,