Echipa formată din doi elevi din Sălaj se numără printre cele 18 echipaje care au ajuns în finala concursului „Şcoala de Inovaţie”, iar acum au mari şanse să implementeze proiectul pe care l-au propus în şcoala din care fac parte. Acest program se desfăşoară la nivel naţional şi are ca scop motivarea şi implicarea elevilor de liceu în realizarea unor proiecte inovative care să contribuie la dezvoltarea aptitudinilor şi deprinderilor acumulate. În cadrul programului „Şcoala de Inovaţie”, doi elevi ai Colegiului Naţional „Silvania”, Lavinia Pop şi Alexandru Jecan, coordonaţi de profesoara Iulia Florian, au propus un îndrăzneţ proiect intitulat ,,Docendo Discimus”. Conform informaţiilor primite de la propunători, acest proiect are aplicabilitate la nivelul şcolii din care ei fac parte şi vine cu soluţii viabile la problemele şi dificultăţile pe care elevii, colegii lor de altfel, le întâmpină. Programul are rezonanţe şi la nivel naţional, astfel că elevi din întreaga ţară au propus 78 de proiecte. În urma jurizării, în data de 19 iulie s-au desemnat cele 18 proiecte care intră în finala concursului, iar printre iniţiativele din finală se numără şi cel propus de echipajul sălăjean. Mai mult decât atât, cei doi elevi sălăjeni vor petrece o săptămână, alături de celelalte echipaje finaliste, în cadrul taberei ,,Şcoala de Inovaţie”, care se va desfăşura în perioada 5-11 august, în satul de vacanţă ,,Fraţii Jderi” din judeţul Vâlcea. Iniţiatorii proiectului „Docendo Discimus”, Lavinia Pop şi Alexandru Jecan, se vor bucura de o săptămână în care vor învăţa într-un mod distractiv, de la profesionişti din diverse domenii, precum tehnologie, artă, mediu sau sport, ce înseamnă inovaţia. În plus, conform informaţiilor transmise de organizatori, jocurile şi activităţile în aer liber vor completa experienţa frumoasă a inovaţiei. Ideea propusă de elevii sălăjeni are mari şanse s