Plenul Consiliului Judeţean Braşov se va reuni, mâine dimineaţă, în şedinţă extraordinară, pentru a supune aprobării noile organigrame de funcţionare, atât ale aparatului propriu, cât şi ale instituţiilor subordonate. Astfel, în conformitate cu aplicarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 77/2013, Consiliul Judeţean va rămâne cu 174 de posturi, după ce 20 de posturi libere vor fi desfiinţate.
Printre posturile care vor fi desfiinţate, 14 sunt funcţii publice de execuţie, respectiv posturi de consilieri şi referenţi de specialitate, iar alte 6 sunt posturi de execuţie contractuale, cum ar fi cele de şofer, îngrijitor, muncitor calificat sau inspector de specialitate II.
Posturi „salvate” de la desfiinţare
Alte posturi vor scăpa de la desfiinţare, fiindcă sunt unice: un post de jurist, altul de arhivar, dar şi un inspector de specialitate din cadrul cabinetului preşedintelui Consiliului Judeţean. Nu în ultimul rând, şi patru funcţii de conducere vacante vor fi exceptate de la prevederile ordonanţei de Guvern emise anul acesta: şef Birou Audit Intern, şef Serviciu Investiţii, Achiziţii Publice, care sunt funcţii nou înfiinţate, dar şi postul de Arhitect şef, rămas vacant după decesul lui Mihai Sârbu, şi şef Serviciu Administrare Drumuri şi Poduri, funcţie înfiinţată prin transformarea celei de director executiv. Totodată, şi numărul posturilor de conducere, 25, se înscrie în prevederile guvernamentale, care nu permit ca acestea să depăşească 12% din totalul posturilor aprobate.
Servicii la care s-a renunţat
O serie de servicii din cadrul autorităţii judeţene au fost desfiinţate sau transformate. Serviciul de Coordonare Consilii Locale a fost desfiinţat, iar compartimentele de coordonare pentru zonele Codlea, Rupea şi Făgăraş s-au desfiinţat şi au fost înfiinţate două compartimente de secretariat în cadrul Serviciului de Administrare Dru