Nu ştiu la ce se aştepta premierul Victor Ponta după semnarea pactului de coabitare. Probabil la un Preşedinte-Marionetă să închidă ochii la tot ceea ce face Guvernul.
Colaborarea dintre cei doi a mers perfect la numirea procurorilor-şefi. Cumva, Băsescu şi Ponta au căzut de acord. Dar de la revizuirea Constituţiei, umilitoarea vizită în Asia a premierului Ponta, reacţia la accidentul din Muntenegru, arestarea lui Hayssam şi acum nominalizarea lui Ovidiu Silaghi la Transporturi, ceva s-a rupt.
Varianta numirii lui Silaghi a fost vehiculată de către liberali cu ceva vreme înainte de verdictul în dosarul „Transformatorul”. Fără entuziasm, ci pentru că era cam singura opţiune. Opinia şefului statului este aceea că Silaghi nu s-ar descurca în cazul unui subiect atât de spinos precum privatizarea CFR Marfă. După cum ştiţi, Silaghi a condus ministerul Transporturilor timp de 7 luni de zile în Guvernul Ponta I.
Şeful statului „îl bate” pe Ponta cu propriile arme. „Ai vrut să fii ministru al Transporturilor? Poftim, demonstrează ceea ce poţi cu privatizarea CFR Marfă. Ai la dispoziţie 45 de zile”. Obiectivul este unul foarte important, deci de ce nu s-ar ocupa de acest lucru chiar prim-ministrul? Mai ales că ies la iveală mici... detalii. Contractul de privatizare nu a fost semnat, iar Gruia Stoica, patronul Grup Feroviar Român, cel care încearcă să cumpere CFR Marfă nu numai că dă semne că nu are banii, dar acesta ar fi şi cercetat de DIICOT pentru evaziune fiscală, privatizarea frauduloasă a unei companii şi implicare în activităţi de crimă organizată.
Oricum, Victor Ponta îl lăuda pe Relu Fenechiu chiar după condamnare, spunând că a fost un ministru foarte bun şi datorită modului în care a gestionat CFR Marfă. Aşa că premierul are toate datele pentru a-şi trece în palmares şi succesul privatizării companiei CFR Marfă. Prin urmar