După luni bune de dispute desfăşurate la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) şi la Curtea de Apel Bucureşti, contractele de realizare a loturilor 2,3 şi 4 din autostrada Lugoj-Deva sunt pe cale să fie semnate. Cele trei loturi au o lungime însumată de 71 de kilometri, iar valoarea totală a ofertelor desemnate câştigătoare este de cele 1,56 miliarde lei, respectiv 347 milioane euro, valori fără TVA.
Lotul 2 al autostrăzii, lung de 28 de kilometri va fi realizat de asocierea italiană Salini-Secol Spa, pentru suma de 124 milioane euro. Curtea de Apel a respins acţiunile formulate de Spedition UMB (acţionar Dorinel Umbrărescu) şi de firma austriacă Strabag. Pe acest lot, ca de altfel şi pe celealte două, Dorinel Umbrărescu a avut cel mai bun preţ, respectiv 108 milioane euro, însă oferta sa a fost descalificată de către CNADNR. Decizia descalificării a fost menţinută ulterior şi de CNSC.
Lucrările pe lotul 3 vor fi efectuate de asocierea româno-spaniolă Teloxim , Comsa, Adesa, prima dintre aceste firme fiind deţinută de un rege bucureştean al asfaltăirilor, anume Theodor Berna. Oferta asocierii câştigătoare este de 580 milioane lei, cu 177 milioane lei mai mare decât cea a asocierii patronate de Dorinel Umbrărescu. Şi aici oferta acestuia a fost considerată neconformă.
In mare, deciziile Curţii de Apel au menţinut hotărârile CNSC. Acestea au fost schimbate însă în cazul lotului 4 al autostrăzii. CNADNR l-a desemnat iniţial câştigător pentru acest contract pe Dorinel Umbrărescu, însă CNSC a anulat această atribuire în urma unei plângeri primite din partea asocierii austro-române, Strabag-Straco (ultima deţinută de fraţii Alexandru şi Traian Horpos). Curtea de Apel a anulat însă decizia CNSC acceptând acţiunea înaintată de Spedition UMB.
Valoarea ofertei depusă de firma lui Umbrărescu a fost de 419