Activitatea Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Gorj s-a concretizat prin efectuarea a 153 acțiuni de control, având drept scop verificarea respectării prevederilor legale privind protecția consumatorilor în cadrul activităților de comercializare a produselor și de prestare a serviciilor.
Acțiunile tematice de control au vizat comercializarea, conformitatea, modul de etichetare, prezentare şi publicitate a suplimentelor alimentare, comercializarea produselor și prestarea serviciilor în cadrul târgurilor și bâlciurilor sau a altor evenimente, prestarea serviciilor în incinta ștrandurilor etc. De asemenea, au fost înregistrate și soluționate 16 sesizări din partea consumatorilor, petiții care sesizau aspecte din activitatea operatorilor economici sau reclamau produse cu deficiențe sau servicii prestate necorespunzător. Aspectele reclamate au privit: articole de mobilier, ceasuri, telefoane mobile defecte în cadrul termenului de garanție, nerespectarea rezervărilor de călătorie, servicii financiare. Urmare a cercetării reclamațiilor, au fost dispuse măsuri de înlocuire a produselor în valoare de 1.040 lei, precum și reparații fără costuri pentru produsele constatate cu deficiențe.
Controale în tandem
Acțiunile de control s-au desfășurat pe raza județului Gorj, în anumite segmente de activitate acestea fiind realizate în colaborare cu alte instituții cu atribuții de control, respectiv IPJ Gorj, DSVSA Gorj sau reprezentanți ai Direcției de metale prețioase din cadrul ANPC. Abaterile constatate au fost: nerespectarea condițiilor în cadrul termenului de garanție, neafișarea denumirii operatorului economic la locul de desfășurare a activității, comercializarea produselor fără afișarea datei durabilității minimale, neafișarea, la loc vizibil, de indicatoare prin care consumatorii să fie avertizați ca în spațiul public este interzi