Regulamentul-cadru după care se organizează concursuri pentru ocuparea funcţiei de manager al unui spital poate fi modificat de ordonatorii de credite. Situaţia este
exemplificată în judeţ de două concursuri care se desfăşoară aproape simultan, dar după reguli diferite. În ambele cazuri s-au respectat prevederile unui ordin al ministrului Sănătăţii.
În această perioadă, Spitalul Judeţean de Urgenţă Piatra Neamţ şi Spitalul Municipal de Urgenţă Roman au anunţat scoaterea la concurs a funcţiei de manager general. Regulamentul-cadru după care trebuie organizate concursurile, în ambele situaţii, este cuprins în Ordinul ministrului Sănătăţii nr. 1.082/30.07.2010. Cu toate acestea, diferenţe există, iar cele mai vizibile sunt atunci când vine vorba despre componenţa comisiei de concurs.
Dacă, în cazul concursului de la Spitalul Municipal de Urgenţă Roman, primarul municipiului şi membrii Consiliului de Administraţie (CA) al spitalului au decis să aplice regulamentul-cadru, fără modificări, pentru concursul de la Spitalul Judeţean de Urgenţă Piatra Neamţ a fost întocmit un regulament aparte, făcându-se referire la articolul nr. 4 al Ordinului nr. 1.082/2010, în care se precizează că: “pentru spitalele al căror management a fost transferat către autorităţile administraţiei publice locale, precum şi pentru celelalte ministere şi instituţii cu reţea sanitară proprie, regulamentul prevăzut la art. 1 reprezintă un regulament-cadru, care poate fi modificat şi completat de către autoritatea administrativ-teritorială, respectiv de către conducerea celorlalte ministere şi instituţii cu reţea sanitară proprie, urmând a fi aprobat prin act administrativ emis de acestea”.
În consecinţă, pe data de 3 iulie, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Neamţ, Culiţă Tărâţă, emite dispoziţia nr. 164, prin care aprobă “regulamentul de organizare şi desfăşurare a concursu