Românii sunt mult mai mulţumiţi decât europenii când vine vorba de raportul calitate-preţ pentru electrocasnice şi maşini noi, dar mult mai nemulţumiţi în ceea ce priveşte băuturile alcoolice şi nealcoolice, fructele şi legumele, carnea şi produsele din carne sau produsele din lapte, indică Tabloul de bord al pieţelor de consum pe 2013.
România este pe locul 24 în UE în 2012 în ceea ce priveşte condiţiile pentru consumatori conform Tabloului de bord al pieţelor pentru consumatori publicat marţi de Comisia Europeană, aflându-se la acelaşi nivel ca în 2010 şi 2011.
Principalele categorii de produse apreciate de români sunt destul de diferite de cele evaluate similar de europeni. Astfel, pe primul loc în topul produselor apreciate se află aparatele electrocasnice mari, cu un scor mai mare cu 5,1 puncte decât media UE 27, iar pe locul doi cărţile, ziarele şi revistele, cu 2,2 puncte peste media din blocul comunitar.
Piaţa maşinilor noi şi-a ameliorat scorul cu 3,1 puncte faţă de 2011, în România, situându-se cu 5,5 puncte peste nivelul UE. De asemenea, produsele din domeniul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor sunt pe locul cinci în România şi pe locul 16 în UE 27.
Sectorul băuturilor se bucură de o evaluare mult mai puţin pozitivă în România, cele alcoolice având un scor mai mic cu 6,3 decât în UE, iar cele nealcoolice cu 3,9 mai redus. În comparaţie cu scorurile obţinute în 2011, produsele din lapte şi cele de îmbrăcăminte şi încălţăminte au înregistrat scăderi de 4 şi respectiv 3,6.
Diferenţa negativă cea mai mare între scorurile înregistrate în România şi cele de la nivelul UE27 se observă la băuturile alcoolice, mai mic în ţara noastră cu 6,3 puncte, şi la evaluarea primită pentru categoria de produse fructe şi legume (-4,4). Nemulţumirea este însă una generală când vine vorba de alimentaţie, întrucât şi produsele din lapte (-