Cu 1,8 milioane de lei se vor repara 68 de maşini la Regionala Iaşi a CNADNR. Aici e cornul abundenţei. Autoturismele, unele vechi de zece ani, vor fi practic reconstituite şi făcute ca noi, sau, în varianta a doua, preţurile de servisare vor fi mult umflate. Cu aceşti bani se puteau cumpăra Loganuri noi. Directorul Laicu spune că aşa au calculat mecanicii costurile. Reparaţiile vor depăşi valoarea actuală a maşinilor
Modul prin care instituţiile statului „sparg” sute de milioane de lei capătă, de la an la an, noi dimensiuni. Direcţia de Drumuri Naţionale vrea acum să repare flota de autoturisme cu circa 26.000 de lei bucata. În medie, o reparaţie ar costa 6.000 de euro. În total, s-au pus la bătaie 1,8 milioane de lei pentru a asigura service-ul la 68 de maşini. Şeful instituţiei recunoaşte că ar fi mai ieftin să cumpere maşini noi.
La preţ de maşină nouă
Una dintre ultimele lovituri date bugetului de către DRDP Iaşi se află în aceste zile în faza de finalizare. Concret, patru licitaţii publice îşi aşteaptă câştigătorul, în condiţiile în care chiar motivul licitaţiilor este discutabil. Şefii de la Drumuri Naţionale au constatat că autoturismele cu care se plimbă pe teren sunt uzate şi au decis să le repare. După propria evaluare, repararea unui autoturism ar urma să coste undeva între 20.000 şi 30.000 de lei, adică peste 6.000 de euro. „Este o comisie care se ocupă de licitaţii şi încă nu s-a făcut adjudecarea. Nu ştiu deocamdată nici câştigătorii, şi nici sumele”, a susţinut Ovidiu Laicu, directorul DRDP.
Aruncarea unei averi pe servisarea maşinilor este o afacere tipică Companiei de Drumuri Naţionale, care nu se uită la bani. Reparaţiile vor costa mai mult decât maşinile
Buget doar pentru reparaţii
Sumele alocate pentru repararea autoturismelor sunt exorbitante, pentru că nu este vorba de mărci de lux, ci de maşini ieft