"Bucharest, not Budapest" este sloganul unei noi campanii de publicitate realizate de McCann Erickson pentru marca Rom. Campania pleaca de la ideea ca foarte multi indivizi "cu dizabilitati geografice", inclusiv numeroase vedete, fac confuzie intre cele doua capitale si incearca sa inlature acest neajuns. Un spot publicat pe Youtube, in care este promovat site-ul campaniei, Bucharestnotbudapest.com, a starnit insa, de la bun inceput, discutii cu accente nationaliste, pe alocuri extremiste intre utilizatorii platformei video.
Spotul a fost publicat pe Youtube luni, 22 iulie. Este vorba despre o animatie in care se arata ca "Bucharest is the capital of Romania. If you think Budapest is, then, my friend, you are a citizen of Wrongaria". Autorii spotului trec in revista confuziile intre capitala Romaniei si cea a Ungariei, facute de "very famous geographically impaired people" care "nu s-au obosit sa consulte Wikipedia": Regele Pop Michael Jackson, Iron Maiden, Metallica, Lenny Kravitz, 400 de suporteri Athletic Bilbao.
In cadrul campaniei, oamenii sunt indemnati sa descare un add-on pentru browserul de Internet pe care il folosesc si care inlocuieste in orice pagina cuvantul "Bucharest" cu "Bucharest, not Budapest" (vezi foto). Cei care fac acest lucru sunt indemnati sa transmita aceasta lectie prietenilor lor straini. "The Bud and the Buch might sound similar, but the Pest is different from the Rest", spune, in continuare, textul in limba engleza al campaniei, in timp ce literele "Bud" din numele Budapest, in logo-ul folosit pentru aceasta campanie, sunt taiate cu o linie rosie.
Clipul, urcat pe Youtube, a starnit atat comentarii de apreciere, cat si discutii nationaliste si chiar interventii extremiste din partea unor utilizatori ai platformei video. O parte dintre comentatori nu au inteles nici ca este promovat un site (Bu