Privatizarea CFR Marfă este contestată de experţi şi de şeful statului, dar lăudată de premierul Victor Ponta şi de liderii PNL, în pofida numeroaselor semne de întrebare pe care le ridică această tranzacţie. Potrivit premierului, din datele de până în prezent nu rezultă nimic în neregulă cu vânzarea CFR Marfă, dar nu este exclus să fie întocmit un dosar penal la sugestia televizată a lui Traian Băsescu pentru câştigătorul licitaţiei, deoarece aşa se întâmplă cu cine îl “supără” pe preşedinte.
Potrivit consultantului în management Valentin Ionescu, fost ministru al privatizării, autorităţile române se spală pe mâini în cazul privatizării CFR Marfă, când susţin că şi-au făcut datoria prin stabilirea unui câştigător al licitaţiei, când, de fapt, asta nu înseamnă că întreg procesul privatizării s-a încheiat.
„Consiliul Concurenţei, fără îndoială că îşi dă avizul pe nişte proiecte de hotărâri ale Guvernului, dar indiferent ce decide Guvernul României competenţa cu privire la concurenţă şi ajutor de stat, nu stă în puterea autorităţilor române, aici este o competenţă a Comisiei Europene (CE). (...) Probabil că se bifează «da, am terminat privatizarea. Nu mai depinde de noi». Poţi să spui că simulezi că ai făcut un lucru. Oare nu se ştia de la început că se ajunge aici? Eu zic că da, se ştia”, a declarat Valentin Ionescu.
Expertul afirmă că acest tipic al politicienilor români nu e nou. “Când eram în Guvernul României se mai făcea aşa ceva. Şmecherii orientale în care tu simulezi că ai făcut un lucru, să-l bifezi, ca şi cum cealaltă parte e tâmpită şi nu pricepe ce faci. Sigur, poţi să bifezi că ai făcut, dar de fapt ai avut condiţionalităţi, însă tu le ştiai dinainte. Nu ne fraierim, nu merge păcăleala asta la infinit. Eu cred că de la început s-a pregătit foarte prost această privatizare şi asta ţine exclusiv de Ministerul Transporturilor, nu de altc