Companiile care activează în producţia de autoturisme sau componente şi-au crescut vânzările anul trecut, însă, în majoritatea cazurilor, profiturile au scăzut, semn al dificultăţilor cu care se confruntă industria auto în Occident, unde criza încă îşi spune cuvântul. Totodată, rezultatele reflectă şi creşterea costurilor cu energia din ţara noastră.
Dacia, cel mai mare exportator al României, a raportat o scădere a cifrei de afaceri, de la 13,17 miliarde de lei în 2011 la 12,74 miliarde anul trecut, însă profitul net a consemnat un mic avans, de la 275,1 milioane de lei la 277,2 milioane de lei, datorită succesului de care se bucură modelele produse la Mioveni în Uniunea Europeană.
Dacia cumulează 7,7% din exporturile României, potrivit unui comunicat recent al constructorului.
Poziţia secundă în topul vânzărilor şi-o rezervă Renault Industrie Roumanie, care a consemnat o creştere a cifrei de afaceri de la 3,94 miliarde de lei la 5,43 miliarde. Aceasta a trecut, însă, de la un profit net de 1,04 milioane de lei la o pierdere de 19,8 milioane de lei.
Cea mai mare creştere a cifrei de afaceri a înregistrat-o Ford România, de la 797 milioane de lei la 2,47 miliarde. Pe de altă parte, aceasta înregistrează şi cea mai mare pierdere, de 480,6 milioane de lei, comparativ cu 471 de milioane de lei în anul precedent.
Cea mai mare creştere a profitului net a fost realizată de către Continental Automotive Products, care şi-a dublat câştigul, de la un rezultat net de 202 milioane de lei în 2011 la 398 de milioane de lei în 2012. Producătorul de anvelope a înregistrat şi un avans al cifrei de afaceri de la 2,22 miliarde de lei la 2,376 miliarde de lei.
Delphi Diesel Systems a reuşit atât creşterea vânzărilor, cât şi pe cea a profitului net: cifra de afaceri a urcat de la 1,31 miliarde de lei la 1,84 miliarde,