Europarlamentarul PDL, Monica Macovei, scrie pe blogul personal că Victor Ponta, în calitate de ministru interimar la Transporturi, are două opţiuni în ceea ce priveşte viitorul CFR Marfă: fie reluarea procedurii de privatizare, fie asumarea până la capăt a responsabilităţii privatizării.
În ceea ce priveşte reluarea procedurii de privatizare, Macovei este de părere că toate companiile interesate ar trebui să beneficieze de acelaşi tratament. „Poate aşa vor cumpăra caietul de sarcini şi cele 12 „companii serioase” cu care se lăuda inculpatul Fenechiu, dar care nu au mai apărut“, a spus Monica Macovei.
Cu privire la asumarea până la capăt a răspunderii privatizării CFR Marfă, europarlamentarul crede că o astfel de atitudine ar trebui să cuprindă „inclusiv posibila viciere a procesului prin intervenţia statului în timpul derulării privatizării“.
„Ponta trebuie să-si asume responsabilitatea, nu mai poate să se furişeze la nesfârşit“, este de părere Monica Macovei.
Aceasta a amintit că premierul Victor Ponta a fost de acord să schimbe datele privatizării CFR Marfă în toiul acţiunii, aprobând ştergerea datoriilor companiei prin convertirea acestora în acţiuni ale statului, după depunerea ofertelor de privatizare. „Anunţul de privatizare, lansat de inculpatul Relu Fenechiu, a fost făcut când CFR Marfă avea datorii de peste 400 de milioane de euro, o sumă imensă de natură să îndepărteze investitorii. Însă, după depunerea ofertelor, când în cursa erau doar doi competitori, Fenechiu&Ponta vin cu cireaţa de pe tort: scapă CFR Marfă de datorii. Aceste datorii sunt plătite de toţi cetăţenii, în beneficiul unei singure firme, favorizată prin această schemă suspectă“, a argumentat Macovei.
Premierul Victor Ponta a declarat, luni seară, la RTV că, până la ora actuală, nu s-au sesizat nereguli în privatizarea CFR Ma