* CNADNR: "Contractul cu Alpine a fost reziliat"
* Şova: "Rezilierea acestui contract este un zvon, deocamdată nu ştiu nimic"
Contractul de proiectare şi execuţie a lotului 2 din autostrada Nădlac-Arad a fost reziliat, ca urmare a intrării în insolvenţă a companiei de construcţii Alpine Bau Austria, potrivit Companiei Naţionale pentru Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), citată de Mediafax.
Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, în a cărui subordine se află CNADNR, ne-a spus că acesta "este doar un zvon", pe care nu-l poate confirma, deocamdată.
Domnia sa ne-a precizat: "Momentan, este doar un zvon, care cred că a apărut în urma intrării în insolvenţă a companiei Alpine, contractată pentru realizarea acestei autostrăzi".
Dan Şova ne-a mai spus că, în cazul rezilierii contractului în cauză, "autorităţile europene vor hotărî ce se va întâmpla, întrucât investiţia este derulată din fonduri UE".
Lotul 2 din autostrada Nădlac-Arad are 16,6 km şi este construit în proporţie de aproape 85%.
Pentru construirea tronsonului de 15% din această autostradă, va trebui făcută o nouă licitaţie pentru contractarea unei alte companii constructoare, "dacă va fi reziliat contractul actual", ne-a mai precizat ministrul Şova, care a adăugat că ar fi trebuit să fie informat dacă rezilierea ar fi avut deja loc.
Până în prezent, Alpine Bau a încasat 305,9 milioane lei, fără TVA, pentru acest proiect.
Construcţia autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, care acoperă o distanţă totală de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane e