Pasajului rutier subteran dorit de Primăria Capitalei la Piaţa Presei Libere este inutil, consideră ONG-urile, care invocă, printre altele, argumente legate de mediu, trafic şi costuri, în timp ce municipalitatea susţine contrariul, arătând că proiectul rezolvă problema circulaţiei în nord.
La sediul Primăriei Capitalei s-au întâlnit marţi, într-o şedinţă pentru dezbaterea publică a proiectului privind Planul Urbanistic Zonal (PUZ) Piaţa Presei Libere - Pasaj rutier subteran, mai mulţi reprezentanţi ai societăţii civile, dar şi ai administraţiei publice locale, pentru a-şi expune opiniile legate de acest proiect de infrastructură.
Întâlnirea a fost organizată înainte de supunerea PUZ spre aprobare în Consiliul General al Municipiului Bucureşti.
"Suntem, fără discuţie, împotrivă. Faptul că (pasajul - n.r.) nu face decât să aducă mai multă poluare aerului, distrugând inclusiv spaţiul verde existent, ne face să nu avem ce să discutăm. Gradul de sănătate al bucureştenilor este execrabil şi, cu creşterea traficului şi cu distrugerea spaţiilor verzi, va fi «la superlativ»", a declarat, cu acest prilej, Nicolae Rădulescu Dobrogea, reprezentant al organizaţiei Eco Civica.
La rândul său, vicepreşedintele Eco Civica, Dan Trifu, a arătat că realizarea acestui pasaj încurajează traficul spre centrul Bucureştiului, lucru ce a dus la monitorizarea Capitalei de către organisme internaţionale, din punct de vedere al calităţii mediului. "Cu fiecare pasaj pe care îl facem, coada de maşini se mută spre centrul Capitalei. Cu cât este mai promovat traficul spre centrul Capitalei, cu atât liniile RATB care circulă acolo sunt mai goale. Deci pierdem de două ori. Avem şi poluare, avem şi linii nerentabile ale RATB", a spus Trifu.
Un alt reprezentant al societăţii civile a arătat că pasajul este inutil deoarece în zonă "nu există blocaje majore ale circulaţ