Deşi a plătit circa 700.000 de euro pentru un nou logo turistic, Bulgaria va continua să îl folosească pe cel vechi, scrie marţi cotidianul sofiot Sega. Noul logo, însoţit de sloganul 'Bulgaria -A Discovery to Share', menit să promoveze Bulgaria ca o destinaţie turistică atractivă, a provocat un adevărat scandal încă din momentul lansării sale în ianuarie după ce presa locală a descoperit că acesta seamănă foarte mult cu cel al Kârgâzstanului. Cele două logo-uri au aceeaşi formă şi culori asemănătoare. Designul interior al logo-ului statutul kârgâz reprezintă soarele, apa, munţii, nisipul şi vegetaţia, elemente prezente şi în emblema bulgărească. Brand-ul kârgâz conţine sloganul 'So much to discover!', iar cel al Bulgariei 'A Discovery to Share!'.
Se pare că, din aceste motive, noua conducere a Ministerului bulgar al Economiei şi Turismului a renunţat la noul logo şi va miza pe cel vechi. Ministerul organizează o licitaţie publică pentru promovarea turismului bulgăresc în Germania, Rusia, România, Ucraina, Polonia şi Suedia. Valoarea totală a proiectului se ridică la circa 3 milioane de euro.
Bulgaria va încerca să atragă germani între 35 şi 55 de ani, familii cu copii, cu venituri medii care să-şi petreacă vacanţele de vară pe teritoriul ei. Alt grup ţintă sunt germanii de peste 55 de ani cu venituri bune, precum şi manageri de între 30 şi 50 de ani cu venituri peste medie, interesaţi în special de evenimente culturale, shopping şi viaţa de noapte. În jur de 15,9% dintre germani află despre staţiunile bulgăreşti de pe internet, 12,8% se informează din cataloage şi broşuri, iar 12,5% de la televiziune. Numai 2% află despre Bulgaria din bilborduri şi panouri publicitare.
Bulgaria va încerca să atragă şi turişti din Rusia, între 20 şi 50 de ani, cu venituri medii şi mari şi cu studii superioare. Ţara este cunoscută pe piaţa din Rusia: 34% dintre t