Privatizarea CFR Marfă incinge spiritele intre cele două palate. La o lună de la anunţarea Grupului Feroviar Român (GFR), controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, drept câştigător al licitaţiei pentru pachetul majoritar de acţiuni la CFR Marfă, contractul de privatizare nu a fost încă semnat. Statul aşteaptă încă încasarea celor 202 de milioane de euro pentru pachetul de 51% din acţiunile operatorului de transport de marfă.
„Aşteptăm avizul de la Consiliul Concurenţei” suna explicaţia livrată de premier de fiecare dată când era întrebat de jurnalişti despre subiect.
Consiliul Concurenţei: al doilea aviz - în şase luni
Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a explicat luni pentru gândul că de fapt este vorba de două avize distincte: „unul mai simplu, formal şi unul mai complicat”. Cel "simplu" a fost deja dat de instituţia Concurenţei, fiind cel pentru proiectul de HG privind principalele elemente ale contractului de privatizare.
După ce proiectul obţine toate avizele de la ministerele şi instituţiile abilitate, el va putea fi aprobat în şedinţa de Guvern, iar după aceea contractul de privatizare a CFR Marfă va putea fi semnat.
Celălalt aviz pe care trebuie să îl dea Concurenţa, „mai complicat”, este legat de analiza de concentrare economică pe care trebuie să o facă Consiliul Consurenţei (CC), potrivit legislaţiei. Însă declanşarea acestei analize nu se poate face decât după ce GFR notifică CC asupra preluării CFR Marfă. Lucru care nu s-a întâmplat încă.
Abia după finalizarea analizei privind concentrarea economică, pentru care CC are la dispoziţie, potrivit legii, maximum 6 luni de zile, se poate face plata celor 202 milioane de euro, potrivit proiectului de HG privind principalele elemente ale contractului de privatizare. Mai exact, la 10 zile după avizul CC.
„Legea ne dă maximum 6 luni. „Nu pot spu