Magazinele deja testeaza tehnologia de recunoastere faciala, folosita pentru a identifica personalitatile care trec pragul comerciantilor.
Ea functioneaza prin analizarea unor imagini video, din care sunt extrase doar fetele oamenilor. Programul apoi face niste masuratori pentru a crea un cod numeric, cunoscut sub numele de "sablon facial", si il trec printr-o baza de date, care cuprinde fetele celebritatilor sau ale clientilor valorosi, potrivit Sunday Times, citat de NPR.
Daca o fata este gasita in baza de date, programul trimite un mesaj de alerta angajatilor magazinului prin computer, iPad sau smartphone, furnizandu-le detalii precum marimea hainelor, cumparaturile favorite sau istoricul achizitiilor acestuia.
Programul functioneaza chiar daca clientii poarta ochelari de soare, palarii sau esarfe. Teste recente au aratat ca parul facial, imbatranirea sau schimbarile de greutate sau de culoare a parului nu afecteaza acuratetea sistemului de identificare.
In prezent, noua tehnologie este testata in 12 magazine si hoteluri, a caror nume si locatie sunt tinute secret, din America, Marea Britanie si Orientul Indepartat.
Compania britanica NEC IT Solutions foloseste o tehnologie similara pentru firme de securitate, care o utilizeaza, de aceasta data, pentru identificarea teroristilor si criminalilor.
Violarea intimitatii?
Manolo Almagro, vicepresedintele pe probleme digitale al agentiei de retail TPN Inc., spune ca tehnologia nu este noua, ci doar o versiune mai sofisticata a Google Images, care permite utilizatorilor sa gaseasca fotografii similare cu alte imagini.
Dar, spune acesta, recunoasterea faciala calca pe un teritoriu periculos - Google a fost nevoit sa renunte la programul de recunoastere faciala din Google Glass din cauza ingrijorarilor legate de violarea intimita