Scris de Călin Corpaş - Drumul de Beiuş şi cel de Zalău au fost tăiate din nou de la finanţare. Vinovatul de serviciu al Guvernului: FMI.
Preşedintele Consiliului Judeţean, Cornel Popa, nu are veşti foarte bune pentru şoferii bihoreni. DN 76 Oradea – Deva şi DN1H Aleşd – Nuşfalău (jud. Sălaj) rămân în aer cu finanţarea. Aceasta ar trebui furnizată de Ministerul Transporturilor, prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR). Popa spune că Guvernul ţine blocate aceste investiţii pentru a nu mări deficitul bugetar, în condiţiile în care se doreşte încheierea unui nou acord cu FMI. „Convingerea mea este că, dincolo de a creşte datoria publică cu o zecime, investiţiile au rolul lor în a aduce dezvoltare în zonă. Însă, din păcate, noi vedem doar o singură verigă, nu însă şi tot lanţul. Pentru a dezvolta România, trebuie să dăm drumul la investiţii”, cere preşedintele PNL Bihor, fără a avea, însă, prea mult ecou în Capitală.
Cele două drumuri sunt finanţate dintr-un credit contractat cu Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi, de aceea, ar creşte datoria publică. FMI a cerut un plafon redus al acestei datorii, iar Guvernul a găsit de cuviinţă să întrerupă aceste investiţii din Bihor. Popa speră ca măcar proiectele pentru centrurile ocolitoare Beiuş – Ştei şi Aleşd vor fi licitate, conform programului, pe 27 şi 29 august. După ce va fi semnat noul acord preventiv cu FMI, se speră că drumurile pomenite mai sus vor fi finanţate din fonduri europene.
Dincolo de reabilitarea totală a acestor drumuri, spre Beiuş nici gropile nu se astupă într-un ritm cât de cât susţinut. De asemenea, nici DN 1 Oradea – Cluj-Napoca nu mai arată decent, în judeţul Bihor. Cu excepţia unui scurt tronson, între Tinăud şi Borod, unde s-a aşternut un nou covor asfaltic, partea bihoreană a DN 1 arată tot mai rău: peticită, denivelată şi, pe alocuri, chiar cu gropi. Pre