Vânzările Apple au stagnat în trimestrul al treilea al anului fiscal, iar profitul a scăzut, rezultatele companiei depăşind estimările analiştilor în pofida gamei relativ învechite de produse, care nu a mai fost împrospătată din toamna anul trecut. Pentru a reveni pe creştere, compania va miza pe actualizarea gamei de produse şi pe inovare în domeniul distribuţiei, notează Bloomberg.
Vânzările Apple au urcat cu mai puţin de 1% în perioada aprilie-iunie, al treilea trimestru al anului fiscal 2012-2013, de la 35 miliarde de dolari la 35,3 miliarde dolari. Profitul net a scăzut cu 21,5%, de la 8,8 miliarde dolari la 6,9 miliarde dolari, potrivit unui raport prezentat marţi de companie. Astfel, profitul pe acţiune s-a plasat la 7,47 dolari pe acţiune, depăşind cifra indicată anterior de analiştii din piaţă, de 7,3 dolari pe acţiune. Totodată, piaţa se aştepta la venituri de 35 miliarde de dolari. Apple va împrospăta în următoarea perioadă iPhone şi iPad, cele mai bine vândute produse ale companiei.
CEO-ul Tim Cook vrea de asemenea să consolideze alte afaceri generatoare de venituri, precum serviciile, aplicaţiile şi reţeaua de magazine retail, care numără 408 unităţi. Acţiunile Apple au scăzut cu 40% de la maximul record înregistrat în septembrie, din cauza temerilor investitorilor legate de absenţa unui nou „hit“ după moartea fostului director general Steve Jobs şi de încetinirea pieţei smartphone-urilor, care se apropie de maturitate în ţările dezvoltate. Cook a indicat că are la dispoziţie mai multe variante pentru readucerea companiei pe creştere, indiferent de popularitatea noilor produse. Apple îşi poate extinde reţeaua de magazine retail, poate lua măsuri pentru creşterea vânzărilor către companii, poate consolida ofensiva pe pieţele emergente, precum India, şi ia în calcul măsuri pentru creşterea volumului de software şi servicii cumpărate de cl