Un grup de inițiativă care reprezintă societatea civilă din Caraş-Severin a început să depună eforturi pentru salvarea celei mai vechi căi ferate montane din România, Oraviţa-Anina, o adevărată minune inginerească, comparabilă oricând și chiar depășind vestitul Semmering elvețian.
Grupul constituit la Reşita va milita, în perioada următoare, pentru menţinerea funcţională a rutei, fapt care va duce la o dezvoltare turistică şi economică a întregii zone. Construită în urmă cu 150 de ani, calea ferată Oraviţa-Anina riscă să ajungă la fier vechi, dacă CFR Călători, în administrarea căreia se află, va decide închiderea ei, din motive de nerentabilitate financiară. Grupul de iniţiativă constituit la Reşiţa, din care fac parte reprezentanţi ai societăţii civile, va face lobby pentru ca acest lucru să nu se întâmple. „Obiectivul demersului nostru îl reprezintă reabilitarea şi repunerea în funcţie şi în condiţii civilizate a căii ferate Oraviţa – Anina. Ideea este că există investitori care doresc să se stabilească la Anina, există mână de lucru, doar că nu există o cale ferată chiar fezabilă, pe care aceştia să-şi transporte producţia. În plus, existau şi o serie de zvonuri despre desfiinţarea, dezafectarea acestei căi ferate, care este prima din România, a doua din Europa, este monument istoric, aşa cum sunt, de altfel, şi cele două gări, şi nu poţi anula aşa uşor istoria”, a declarat, într-o conferinţă de presă, Dumitru Nicolae Vlădulescu, directorul Teatrului de Vest din Reșița, liderul grupului de iniţiativă. De asemenea, iniţiatorii doresc să atragă în acest proiect oameni de cultură, printre care şi interpreta de muzică uşoară Stela Enache, apoi oameni de ştiinţă, dar şi mass-media sau, pur şi simplu, oameni simpli. Totodată, s-au alăturat iniţiativei şi parlamentarii de Caraş-Severin, precum şi Consiliul Judeţean, dar şi din alte sfere ale societăţii. „Într