Contractul de privatizare CFR Marfă a fost aprobat de Guvern, în şedinţa de miercuri. Hotărârea de Guvern se referă la aprobarea elementelor principale ale contractului care urmează să fie încheiat între Ministerul Transporturilor şi Grup Feroviar Român (GFR) pentru transferul a 51% din capitalul CFR Marfă.
Reprezentanţii Ministerului Transporturilor au precizat că lipseşte avizul Ministerului Justiţiei, însă premierul Victor Ponta a precizat că avizul respectiv a fost emis pe o "copie".
GFR, parte a grupului Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat la 20 iunie câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu.
Preşedintele Traian Băsescu declarase, luni, că firma care a câştigat licitaţia pentru a cumpăra CFR Marfă nu are banii necesari pentru a plăti suma convenită şi caută bani "pe la bănci", deşi nu sunt prea multe instituţii de credit dispuse să finanţeze o astfel de sumă. Şeful statului s-a întrebat de unde va mai avea compania bani de investiţii pentru modernizarea CFR Marfă.
În replică, omul de afaceri Gruia Stoica a declarat marţi, pentru MEDIAFAX, că Grup Feroviar Român discută cu instituţii financiare din top 5 mondial finanţarea tranzacţiei privind preluarea CFR Marfă şi este sigur că va putea face plăţile în condiţiile stabilite, fiind o companie bancabilă, solidă şi fără datorii.
MEDIAFAX
Contractul de privatizare CFR Marfă a fost aprobat de Guvern, în şedinţa de miercuri. Hotărârea de Guvern se referă la aprobarea elementelor principale ale contractului care urmează să fie încheiat între Ministerul Transporturilor şi Grup Feroviar Român (GFR) pentru transferul a 51% din capitalul CFR Marfă.
Reprezentanţii Ministerului Transpo