Un consultant pe probleme de infrastructură şi o companie franceză au schiţat pentru primărie, contra a 14.000 de euro, un proiect care să rezolve probleme de circulaţie din mijlocul oraşului. Investiţia vizează amenajarea unui tunel de 2,7 km pe sub centrul municipiului.
Primarul Emil Boc spune că nu îşi poate asuma în acest mandat un asemenea proiect, mai ales că acesta ar presupune şase ani pentru pregătire şi peste patru ani pentru realizare. O soluţie pentru traficul din centru va rezulta după ce datele prezentate de francezi vor fi analizate de specialişti. Pentru finanţare, singura variantă o reprezintă fondurile europene.
Bernard Falconnat şi compania Egis au prezent, ieri, administraţiei locale şi specialiştilor din Comisia Tehnică de Amenajarea Teritoriului şi Urbanism (CTATU) un fel de studiu de prefezabilitate pentru amenajarea unui tunel pe traseul Clinicilor - Bd. 21 Decembrie 1989 de 2,7 km, care va avea ca rezultat posibilitatea transformării centrului în zonă pietonală (Piaţa Unirii - Piaţa Avram Iancu) şi cea de amenajarea de parcări subterane - sub Bd. Eroilor. Desigur, pe scheme financiare separate de costurile realizării acestui pasaj subteran de subtraversare.
Egis a prezentat trei propuneri pentru pasajul subteran care ar rezolva probleme de trafic din oraş. Dintre acestea, cea mai ieftină şi cea mai fezabilă, ar fi cea a unui tunel subteran de 2,7 km între intersecţia Clinicilor-Moţilor până în Mărăşti, în zona sediului BRD. Acesta ar urma să aibă o lăţime de 14 metri, cu două benzi pe sens, gândit pentru viteze de circulaţie de 80 de kilometri pe oră, să fie destinat exclusiv circulaţiei autovehiculelor şi să aibă ca puncte fierbinţi pieţele Unirii şi Avram Iancu unde să fie dezvoltate ieşiri şi scări de acces spre suprafaţă. Pentru această propunere sunt necesare devieri de reţele de utilităţi. Per total, investiţia este