Reuşita hoţilor în doar 24 de ore
Infractorii au provocat întârzieri cu orele pe calea ferată, între Bucureşti şi Constanţa, şi o pagubă de peste 100.000 de euro
Hoţii lovesc şi fug, iar călătorii pătimesc şi ajung cu încetineala melcului la destinaţie. Infractorii au dat, ieri, o nouă lovitură pe căile ferate, care a provocat o întârziere cumulată de aproape cinci ore trenurilor de pe magistrala Constanţa – Bucureşti. Mai mult, prejudiciul adus Companiei CFR S.A., în urma furturilor de pe acest traseu, au fost estimate la peste 100.000 de euro. Este evident că sustragerile de pe calea ferată din zona Dobrogei sunt de neoprit pentru hoţii care s-au specializat şi au realizat o adevărată reţea. Autorităţile române ridică din umeri de mai mulţi ani şi spun că nu au cum să oprească acest jaf al reţelei feroviare. Toate acestea se întâmplă în timp ce cele mai multe centre de colectare a fierului vechi se află amplasate chiar în apropierea căilor ferate din zonele în care se produc cele mai multe furturi şi pagube de pe calea ferată şi care fac profit de la o zi la alta.
Nicio instituţie a statului nu sancţionează drastic firmele de fier vechi care primesc componente CFR, în timp ce mai-marii statului spun că nu există soluţii pentru a stopa sau chiar pentru a evita o catastrofă, deşi prin aceste furturi este pusă în pericol siguranţa circulaţiei. Autorităţile au chiar şi o lege în acest sens, care prevede că achiziţionarea materialelor feroase şi neferoase utilizate în activitatea feroviară este interzisă şi constituie contravenţie sancţionată cu amendă de la 20.000 la 40.000 de lei. Mai mult decât atât, potrivit O.U.G. 31/2011, cei care săvârşesc astfel de contravenţii, vor achita, pe lângă amendă, şi despăgubiri, în cuantum egal cu valoarea elementelor feroviare în cauză, şi a manoperei aferente.
Ieri, trenurile care circulă pe regionala Bucure