Ministrul delegat pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri şi Turism, Maria Grapini, a afirmat, într-o întâlnire oficială cu Înaltul Comisar pentru Marca Spania, Carlos Espinosa, că vor continua demersurile de promovare a turismului românesc prin strategii coerente, integrate în programe eficiente, după modele europene care şi-au dovedit eficacitatea.
Potrivit unui comunicat al Departamentului pentru IMM-uri, Mediu de afaceri şi Turism, ministrul de resort, Maria Grapini, a participat, alături de premierul Victor Ponta, la o vizită de lucru la Madrid, în perioada 21 - 23 iulie 2013.
Pe lângă agenda comună, Maria Grapini a participat la o serie de întâlniri oficiale cu Înaltul Comisar pentru Marca Spania, Carlos Espinosa, cu secretarul general pentru industrie şi IMM-uri, Luis Valero Artola, şi cu secretarul general al Organizaţiei Mondiale a Turismului, Taleb Rifai.
Interesată de revitalizarea industriei turismului şi de adoptarea unor politici eficiente de promovare a turismului românesc, ministrul delegat a dezbătut, împreună cu Carlos Espinosa, mecanismele şi strategiile implementate de statul spaniol pentru atingerea unor directive similare.
Înaltul Comisar pentru Marca Spania are rolul de coordona şi integra politicile existente în prezent la nivelul celor 17 regiuni spaniole, pentru a promova Spania ca întreg. Potrivit acestuia, Marca Spania nu mai este însoţită de niciun slogan şi nici nu beneficiază de o grafică extrem de complexă. Decizia a venit ca urmare a unui studiu desfăşurat în circa 40 de ţări, din care a reieşit că niciuna dintre acestea nu mai recurge la promovarea printr-un slogan, deoarece acesta nu poate cuprinde întreaga diversitate turistică.
Marca Spania urmăreşte în mod special promovarea ţării în rândul investitorilor, prin evidenţierea capacităţii firmelor spaniole de a concura la nivel mondial.
Ministrul Maria Gr