Traian Băsescu va trebui să își asume ultimul cuvânt în ceea ce privește vânzarea CFR Marfă către GFR. Dacă va refuza să convoace CSAT în următoarele 60 de zile, licitația va fi anulată, iar toate procedurile de privatizare a companiei feroviare vor trebui reluate, a anunțat miercuri premierul Victor Ponta.
Guvernul a aprobat în ședința de miercuri privatizarea CFR Marfă, dar contractul de vânzare a pachetului majoritar către GFR nu va fi semnat fără avizul CSAT. ”În termen de 60 de zile, începând de astăzi, trebuie încheiat contractul. (…) Până pe 23 septembrie, trebuie să semnăm sau nu contractul. Altfel, se anulează licitația”, a explicat Victor Ponta. În opinia sa, ”este nevoie de acest aviz pentru că este vorba de o companie strategică”. În context, prim-ministrul a spus că lasă la latitudinea președintelui să decidă dacă va convoca sau nu CSAT în termenul stabilit. Cu alte cuvinte, Traian Băsescu va trebui să își asume ultimul cuvânt în ceea ce privește vânzarea CFR Marfă către GFR. Dacă va refuza să convoace CSAT în următoarele două luni, toate procedurile de privatizare a companiei feroviare vor trebui reluate.
”Președintele prigonește oamenii de afaceri români”
Victor Ponta este și ministru interimar la Transporturi, prin urmare, este cel care ar trebui să semneze contractul cu GFR. În acest context, Ponta a anunțat public faptul că, din punctul său de vedere, nu sunt probleme cu acest contract:”Încheiem contractul imediat ce avem avizul CSAT”. Mai mult decât atât, Victor Ponta îi ia apărarea șefului de la GFR, cercetat pentru evaziune fiscală. ”Această politică a președintelui României – de ură și de prigonire a oamenilor de afaceri români – eu o consider o politică antinațională. Să te trezești cu dosar penal după nouă ani, cu un președinte care își dă cu părerea la televizor despre cum merge o companie importantă în România - e un lucr