Cramele producătorilor de vin din România au fost vizitate de peste 300.000 de turişti. Anual, şi turişti străini se aventurează pe plaiurile româneşti în descoperirea licorii lui Bachus.
Cramele Halewood au introdus în circuitul viticol pivnitele de la Urlaţi şi Azuga. La Urlaţi, conacul Urlăţeanu a fost restaurat la sfârşitul anului 1999. Aici, programul turiştilor începe cu o vizită în pivniţe, unde este explicat procesul de maturare a vinului în baricuri şi despre cum se păstrează vinurile îmbuteliate în vinotecă. Apoi urmează iniţierea în arta degustării, cu cinci sortimente de vin, iar la sfârşit, în funcţie de alegerea turistului, se poate servi prânzul sau cina.
La Azuga, grupul Hallewood a amenajat, pe lângă pivniţe, şi o pensiune cu 16 camere, cu restaurant, săli de degustare, un mic muzeu şi un magazin. Nu doar iubitorii de vin aleg pensiunea, ci şi turiştii care sunt în căutarea unui loc de vacanţă deosebit.
Investiţiile efectuate până în prezent sunt de 500.000 de euro, iar pentru următorii ani sunt luate şi altele în calcul.
„Preconizăm extinderea facilităţilor de cazare şi restauraţie, o sală de conferinte şi de desfăşurare a trainingurilor, toate realizate printr-o nouă investiţie în urmatorii doi ani. Totodată, avem în proiect un studiu de fezabilitate pentru realizarea unui wine SPA”, a declarat pentru ECONOMICA.NET, Adriana Grecu, director de marketing al grupului Halewood Romania.
Turiştii din Anglia, Olanda, Spania, Italia, Germania, Belgia, Luxemburg sau Franţa, dar şi români, preferă cel mai adesea perioadele aprilie-septembrie şi decembrie-februarie. Aceştia aduc aproape 9% din cifra de afaceri a companiei, iar pentru acest an, producătorul vrea să crească la 12%.
„Anual, peste 15.000 turişti ne trec pargul pentru a participa la turul cramei şi la degustări de spumant şi vinuri Halewood. Mai mult de jumătate