Corpul de Control al Ministerului Transporturilor a găsit nereguli grave în câteva dintre contractele de licitaţie organizate de Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa. Atât de grave încât cere sesizarea Parchetului, pentru că există suspiciuni de abuz în serviciu. Controlul tulbură apele în USL, deoarece a fost comandat pe vremea când ministerul era condus de liberalul Relu Fenechiu, în timp ce conducerea CNAPMC este asigurată de un apropiat al lui Radu Mazăre, Lucian Băluţ, fostul său profesor şi fost şef al Organizaţiei Municipale a PSD Constanţa. Din conducere fac parte şi alţi pesedişti. Fenechiu şi Mazăre s-au contrat public, prin declaraţii, în legătură cu soarta portului Constanţa. Primarul vrea să preia acţiunile majoritare la CNAPMC, deţinute în prezent de MT, în timp ce Fenechiu (”Un moldovean, în Moldova nu sunt porturi”, spunea Mazăre despre el) nu era adeptul acestui lucru. Mazăre şi echipa sa au promis însă în campania electorală că dacă USL va câştiga Constanţa va avea portul.
Ce acuzaţii se aduc conducerii Portului
Acuzaţiile se referă la două licitaţii. Prima este cea privind relungirea digului de larg din Portul Constanţa, cea de-a doua la contractul privind consultanţa acestui proiect. Primul contract la care ne referim are o valoare de 420,4 milioane de lei, fără TVA, şi este finanţat din fonduri europene. Raportul corpului de control este lung şi tehnic, dar concluziile sale sunt edificatoare. Experţii ministerului spun că o parte dintre clauzele contractuale s-au modificat şi s-au adăugat, în defavoarea CNAPM, după desemnarea câştigătorului procedurii de achiziţie publică, respectiv firma olandeză Van Oord Dredging and Marine Contractors BV. În plus, prin modificarea unor clauze din acordul contractual, în favoarea Van Oord Dredging and Marine Contractors BV, acesta beneficiază de mărirea valorii contractu