Finalizarea lucrărilor la ultimele două tronsoane ale ocolitoarei Braşovului s-a decalat cu câteva luni bune, din cauza „mobilizării inadecvate a celor doi antreprenori”, precum şi din cauza procesului îndelungat de expropriere a terenurilor afectate de acestea lucrări, după cum susţin reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).
Lucrările sunt în mare întârziere ţinând cont că şantierele au fost deschise la finele lui martie 2012, iar cel târziu în primăvara acestui an, şoferii ar fi trebuit să poată circula deja pe cei 13,36 de drum. Firma Alpine Bau Gmbh, care lucra pe primul tronson (DN 1 – DN 11) a intrat în insolvenţă, iar societatea şi-a strâns deja utilajele de pe acest segment de drum, iar acum CNADRN va întreprinde măsurile necesare în vederea demarării procedurii de achiziţie a lucrărilor rămase de executat. „Mai sunt de executat lucrări la suprastructura drumului, a podurilor, amenajarea nodurilor rutiere, dar şi lucrările de semnalizare şi marcaje rutiere”, au precizat reprezentanţii Companiei de Drumuri pentru cotidianul „Bună Ziua Braşov”. Conducerea CNADRN speră ca procedurile să decurgă destul de repede, însă, termenul avansat pentru finalizarea lucrărilor şi deschiderea traficului este trimestrul III al lui 2014, respectiv peste mai bine de un an.
Tronsonul I rămâne, până atunci, „îngheţat” la 56% din lucrări finalizate
Tronsonul III, finalizat în proporţie de 90%
Chiar dacă în martie 2013, CNADRN avansa luna iulie pentru deschiderea traficului pe tronsonul III (DN 13 – DN 1 spre Ghimbav), conform precizărilor oficialilor companiei, citaţi de bzb.ro, traficul se va deschide abia în luna septembrie a acestui an pe cei 6,3 km de şosea, care sunt proiectaţi pentru circulaţie în regim de autostradă. „Lucrările sunt executate în proporţie de 90%. Mai este de executat montarea parapeţilor de pro